קטע מהעבודה

בני נוער ומתבגרים הם בסיכון מוגבר לפתח התמכרות לסמים ואלכוהול, זאת מכיוון ששינויים שמתרחשים במערכת התגמול במוח בתקופת ההתבגרות מקשים על יכולתם של בני נוער לווסת דחפים ורגשות. תופעת ההתמכרות לסמים, מספר המאושפזים, ושיעורי התמותה כתוצאה משימוש לרעה בסמים נמצאים במגמת עלייה בישראל בכלל ובקרב צעירים ומתבגרים בפרט. בנוסף, הוועדה למאבק בסמים בישראל דיווחה על כך שהמצב במגזר הערבי חמור בהרבה מהמצב במגזר היהודי ולכן ביקש יו"ר הוועדה טלב אלבאנע מן האשיות השונות להכין תוכנית התערבות כוללת למלחמה בסמים בגזר הערבי (הכנסת מרכז מחקר ומידע, 2001). צעירים ערבים מדווחים על שיעור שימוש גבוה יותר בחיים מאשר צעירים יהודים (Isralowitz & Reznik, 2018).

הסיבה לכך שבמגזר הערבי ישנו אחוז גבוהה יותר של נערים שמשתמשים בסמים או מכורים אליהם נובעת ממספר מאפיינים יחודיים של החברה שדורשים הערכות, הכנת תוכניות ויעוד תקציבי מיוחדים וספציפים למגזר הערבי. בכפר בריינה, האוכלוסייה הערבית שם סובלת מאותה מגמה של החברה הערבית בכללי בישראל.

מכוון בעיית ההתמכרות היא בעיה  מורכבת שהטיפול בה מצריך שיתוף פעולה רב ארגוני. שיתוף פעולה רב ארגוני או רב משרדי מוגדר כמצב בו לפחות שני משרדים או ארגונים שונים:"בונים מערכת יחסים על בסיס הבנה הדדית של מטרה משותפת, תוך יצירת ערך ציבורי באמצעות עבודה יחד ולא בנפרד ובהתבסס על יעילות ניצול המשאבים של כל משרד ועל חלוקת אחריות" (הגוינט, 2013).  בפתרון בעיית הסמים בריינה אפשר לזהות מספר שיתופי פעולה שמייצרים תכניות שמטרתם העיקרית היא לאתר ולטפל בנערים שמשתמשים בסמים או מכורים אליהם כמו: "כן לספורט לא לאלימות ולא לסמים" שהיא תוצר של שיתוף פעולה בין משרד הרווחה, משרד הבטחון, המועצה המקומית ריינה והרשות בסמים.


תוכן עניינים

תקציר

סקירת ספרות

התמכרות לסמים

בעולם

בישראל

השוואת היקף השימוש בסמים בין המגזר הערבי והמגזר היהודי

מאפיינים מיוחדים למגזר הערבי

שיתוף הפעולה בין ארגונים במלחמה בתופעת ההתמכרות בסמים

דיון

סיכום

ביבליוגרפיה

פרטים נוספים

סקירת ספרות נוער וסמים בכפר ערבי

מק"ט

880237

מספר עמודים

17

מספר מילים

4216

מספר מקורות בעברית

6

מספר מקורות באנגלית

5

מחיר (כולל מע"מ)

249 ₪


אפשרויות תשלום

אפשרויות התשלום לרכישת החומר האקדמי הם: כרטיסי האשראי המוכרים בארץ מכל הסוגים, PayPal, או העברה בנקאית (בתיאום טלפוני מראש ) 24 שעות ביממה.
מיד לאחר ביצוע ואישור התשלום העבודה תשלח למיל שהוזן בעת הרכישה. לתיאום תשלום דרך הטלפון ניתן להתקשר לטלפון מספר: 052-4041788


Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /home/academicstock/public_html/detail-page.php on line 444